Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) 2023

Jawatan kosong terkini di Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) 2023. Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur 18 tahu ketas serta berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan bertaraf KONTRAK di Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) sebagaimana berikut.

1. Eksekutif Pelaburan Gred E48

Tarikh tutup permohonan 31 Oktober 2023 (Selasa).
Lokasi penempatan : Kuala Lumpur
Sektor : Kerajaan / Berkanun

Jawatan Kosong Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) Oktober 2023

Jawatan : Eksekutif Pelaburan (Contract of Service)
Gred Jawatan : E48
Kumpulan Perkhidmatan : Pengurusan dan Profesional
Klasifikasi Perkhidmatan : Ekonomi
Jadual Gaji : RM5,122.00 – RM11,637.00

Syarat Lantikan

1. Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:

(a) warganegara Malaysia;
(b) berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
(c) memiliki kelayakan dan pengalaman berikut;

(i) Ijazah sarjana muda dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institut pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
Keutamaan pada calon yang mempunyai kelulusan dalam bidang pelaburan, kewangan perakaunan, ekonomi dan pentadbiran perniagaan;

(ii) Wajib mempunyai pengalaman sekurang-kurangnya 5 tahun dalam bidang pelaburan dan sekurang-kurangnya 3 tahun dalam pengurusan dana. Pengalaman dalam bidang analisis pelaburan, operasi pelaburan, pematuhan pelaburan, sistem pelaburan dan penyelesaian pelaburan adalah diutamakan; dan

(iii) Mempunyai kelayakan profesional yang berkaitan pelaburan adalah satu kelebihan.

Syarat Kelayakan Bahasa Melayu

2. Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan yang ditentukan oleh Suruhanjaya. Suruhanjaya berhak menentukan terma dan syarat-syarat perkhidmatan lain.

Taraf Jawatan : Kontrak

Penaklukan Di Bawah Syarat-Syarat Skim Perkhidmatan : Pegawai-pegawai yang memasuki perkhidmatan jawatan di atas adalah tertakluk kepada syarat-syarat skim perkhidmatan berkenaan yang sedang berkuat kuasa serta pindaan-pindaan yang dibuat ke atasnya dari semasa ke semasa.

Fungsi Bidang Tugas : Bertanggunjawab dalam semua aktiviti dan hal berkaitan rancangan pelaburan bagi menjana pulangan kompetitif dan stabil. Bertanggungjawab untuk meningkatkan kepelbagaian portfolio pelaburan bagi manfaat Suruhanjaya. Merancang, mengurus dan memantau aktiviti pelaburan dan pengurusan dana kumpulan wang Suruhanjaya yang dibenarkan di bawah akta. Menganalisa dan membuat penilaian (feasibility study) kewangan ke atas cadangan produk pelaburan yang ditawarkan. Mengkaji dan membangunkan sistem pelaburan di Suruhanjaya secara holistik dan bersepadu serta mengintegrasikan sistem tersebut dengan sistem-sistem lain yang berkaitan.

Menyediakan kertas cadangan dan melaksanakan kajian berkaitan pelaburan strategik serta perkara berkaitan risiko pelaburan. Melaksanakan tugas lain yang diarahkan dari semasa ke semasa.

Tarikh Tutup Permohonan : 31 Oktober 2023

Cara Memohon

(i) Calon yang bermonat hendaklah membuat permohonan secara online di Sistem eKerjaya SKM di aputan yang diberikan di bawah.

(ii) Pemohon yang berjaya akan dimaklumkan melalui e-mel yang dinyatakan semasa mendaftar.

Permohonan jawatan secara online disini
JOM SERTAI KAMI DI TELEGRAM
Jom sertai kami di Telegram Channel Jawatan Kosong sekarang. Dapatkan info-info jawatan kosong terkini terus ke Telegram anda. Kini lebih 40 ribu telah join dan mengaktifkan pemberitahuan di Telegram.
Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

Post a Comment

Sila tinggalkan komen atau sebarang pertanyaan anda disini, mesej yang berunsur spam adalah tidak dibenarkan sama sekali.
© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong