Jawatan Kosong WhatsApp Channel Join Now

Jawatan Kosong Perbadanan Wakaf Selangor 2023

Jawatan kosong terkini di Perbadanan Wakaf Selangor 2023. Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia, keutamaan diberikan kepada anak kelahiran Negeri Selangor atau yang telah bermastautin di Negeri Selangor sehingga kini sekurang-kurangnya 5 tahun serta berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan di Perbadanan Wakaf Selangor sebagaimana berikut.

1. Penolong Eksekutif (Akaun) Gred 29
Gaji Minimum - Maksimum : RM 1,498.00 - RM 5,678.00
Nota: Jadual gaji ini belum termasuk elaun tetap seperti Elaun Khidmat Awam, Elaun Tetap Perumahan & Elaun Sara Hidup (COLA).
Taraf Jawatan : Tetap dan Tidak Berpencen
Penempatan : Unit Akaun, Bahagian Kewangan

Tarikh tutup permohonan 03 November 2023 (Jumaat).
Lokasi penempatan : Shah Alam, Selangor.
Sektor : Kerajaan/ Berkanun

Jawatan Kosong Perbadanan Wakaf Selangor Oktober 2023

Syarat Kelayakan

(i) Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) atau Diploma dalam Pengajian Perakaunan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan; dan

(ii) Kepujian Bahasa Melayu (sekurang-kurangnya Gred C) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Deskripsi Tugas

(i) Bertanggungjawab dalam penyediaan Penyata Penyesuaian Bank (Bank Reconciliation). Membantu dalam mengendalikan pengurusan keseluruhan fungsi-fungsi perakaunan dan kewangan PWS, membantu melaksanakan analisis laporan kewangan serta fungsi tatacara kewangan agensi serta membantu penyediaan Penyata Kewangan Perbadanan; dan

(ii) Keutamaan : Mempunyai pengalaman kerja dalam bidang perakaunan sekurang-kurangnya satu (1) tahun serta mahir dalam penyediaan Penyata Penyesuaian Bank (Bank Reconciliation).

Cara Memohon

1. Permohonan hendaklah menggunakan Borang BR.PWS.BP (SM)/11/2011 (Pindaan 2023) yang boleh dimuat turun pada pautan yang diberikan di bawah.

2. Setiap borang permohonan jawatan kosong mestilah bersertakan sekeping gambar berukuran passport, salinan sijil-sijil dan dokumen yang telah disahkan.

3. Permohonan daripada pegawai-pegawai yang sedang berkhidmat dalam Perkhidmatan Awam, Badan Berkanun atau Pihak Berkuasa Tempatan hendaklah dikemukakan melalui Ketua Jabatan masing-masing dengan melampirkan Rekod Perkhidmatan Pegawai dan Laporan Nilaian Prestasi Tahunan (LNPT) yang terkini

4. Borang permohonan yang telah lengkap hendaklah dihantar dalam sampul surat dan ditulis nama jawatan yang dipohon di sebelah kiri bahagian atas sampul surat.

5. Permohonan hendaklah sampai ke alamat berikut:

PERBADANAN WAKAF SELANGOR
Tingkat 10, Menara Selatan
Bangunan Sultan Idris Shah
40000 Shah Alam, Selangor

Tel: 03 – 5518 8001

Tarikh tutup permohonan adalah pada 3 NOVEMBER 2023.

Catatan Am

1. Hanya calon-calon yang disenarai pendek sahaja akan dihubungi untuk sesi temuduga.

2. Pemohon-pemohon yang tidak menerima sebarang jawapan selepas (2) bulan dari tarikh tutup iklan adalah dianggap tidak berjaya.

Muat Turun

Muat turun borang permohonan jawatan dan borang pemastautin disini
Menyalurkan info-info jawatan kosong sektor kerajaan dan swasta terkini di Malaysia.

Sila kongsikan info jawatan kosong ini pada rakan-rakan yang lain. Semoga memberi manfaat bersama. Sila klik pada button share di bawah untuk berkongsi.

Post a Comment

Sila tinggalkan komen atau sebarang pertanyaan anda disini, mesej yang berunsur spam adalah tidak dibenarkan sama sekali.
© Jawatan Kosong. All rights reserved. Developed by Jawatan Kosong